Underbara Måndag

Ja undebara måndagar eller va säger ni? Näe säger jag iaf..;) jag tycker inte om måndagar därav anledningen till att ja hatar söndagar.. man är alltid sååå himla trött på måndags morgonen så har man hela långa veckan kvar i skolan, men det är ändå rätt kul i skolan hör å häpna! :p Det är roligt för att jag aldrig läst nånting som har med vård att göra förut så det är helt nytt och väldigt intressant sen att man blir klar undersköterska efter ett och ett halvt år och kan gå ut & jobba det är inte helt fel! Så man känner sig rätt motiverad. Dagen började med att ja typ sovit nån timme i natt bara så hela morgonen var ja jätte  trött & orkade knappt koncentrera mig på vad läraren sa, men så fick vi lite kaffe paus vid tio så sen var man igång och kära snälla Annika bjöd mej på kaffet fattiglapp som man är, tack så mycket! :) Sen fick ja även reda på att vi sluta klockan två & ja hade gått runt  & trott att vi slutade fyra så de var ju en skönt överraskning. Så nu är ja hemma igen å ligger med datorn i knät i sägen & filosoferar på lite allt möjligt.. Det är så mycket som är nytt och mycket som känns rörigt för mig nu..jag känner att jag vet varken ut eller in? Men jag försöker koncentrera mig på skolan så jag får bra betyg och en bra utbildning..så ja lägger det privata lite åt sidan, för jag känner verkligen att jag orkar inte fokusera på det nu det får vara som det är helt enkelt. Jag har lärt mig en sak att se positivt på saker och ting och jag orkar inte längre engagera mig i människor som jag inte får nått tillbaka utav och som bara suger energi utav en..Näe så det struntar jag i! & är riktigt stolt över mig själv att jag kan stå emot och för det mesta bara låter det rinna av mig, för nu är det min tid och tid för att fokusera på mig själv så det så ;) och såklart mina nära å kära & det vet dom/ni :) Så i det stora hela är mitt liv helt okej förtillfället.. så färdig gnällt för den här gången ;) men man måste få häva ur sig lite ibland så man kan släppa taget & gå vidare..hmm va ska ja göra idag då tro, en liten sov stund låter lockande..lägga sig i soffan å mysa med missarna å sova en stund aa det ska ja göra :)

Tjiing tjing.. för övrigt har ja ju fått för mig att de är jätte kul & säga tjing tjing fråga mig inte varför ja får sånt knäppt för mej men men sån är ja..;)


Kommentarer
Postat av: Anna Stålberg

vad mogen och klok du låter =) jag tycker du tänker helt rätt..klart man måste få tycka att saker är jobbiga ibland, men man måste oxå kunna skaka av sig det jobbiga och gå vidare och se det roliga i livet istället. och det låter det verkligen som du gör nu =) puss och kram vännen

2010-01-18 @ 15:07:20
Postat av: Malin

hehe tack..jag kan vara lite klok ibland när ja riktigt tänker..;) Ja jag känner att ja verkligen går vidare nu det känns skönt! :) å du ja längtar efter våran vin kväll ;) Pusss å kram

2010-01-18 @ 15:52:23
Postat av: Anna

ja jag längtar oxå =) men det blir snart..jag ska ju bara gå ner 3 kg till. så vi kan ju boka helgen om två veckor =) för längre tid ska det inte behöva ta att gå ner dom där kilona..

2010-01-18 @ 21:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0